Názov aerobik vzniklo od slova aeróbny, čo znamená, že pohyb alebo cvičenie sa uskutočňuje pomocou dostatočného prísunu kyslíka do organizmu.
Aerobik je kondičné cvičenie sprevádzané hudbou, zamerané na rozvoj obehovej a dýchacej sústavy, na zvýšenie vytrvalostnej úrovne a výkonnosti, pri ktorom sa zapájajú do činnosti veľké svalové skupiny. Ďalej rozvíja pohybové schopnosti, pri ktorých trénuje koordináciu pohybu, obratnosť a pohybovú pamäť. Existuje veľa druhov aerobiku, ale všetky majú spoločný základ. Aerobik prebieha pod vedením kvalifikovaného inštruktora, ktorý precvičuje choreografiu. V prvej časti je zahriatie a natiahnutie, následne sa cvičí choreografia v 1 až 3 blokoch aeróbneho cvičenia, posilňovacia časť a záverečný strečing.

aerobik-2    FITNESS Lubos 4

Podľa účinnosti a obsahu aerobik delíme na:
1. Low impact (nízky) aerobik
2. High impact (vysoký) aerobik
3. High-low impact = combo (kombinovaný) Aerobik

Podľa obsahu cvičenia dostávajú aj samotné hodiny svoje názvy.

BODY STYLING

BODY TONING

PRECISION TONING

DANCE AEROBIC

CVIČENIE NA Fit loptách

STEP AEROBIK

TAE-BO

KICK BOX

FITNESS Lubos 3    Energy Aerobic Show 2012 098 Lubos3

BODY TONING, BODY STYLING

Ide o druh aerobiku, ktorý slúži na formovanie postavy vlastnou váhou tela. Používajú sa jednoduché pomôcky ako napr. ruber band a dyna band, činky 0,5kg až 1,5kg, záťaž na zápästí alebo členkoch, resp.fľaše naplnené 0,5l - 1,5l vodou.

PRECISION TONING - PRESNÉ FORMOVANIE POSTAVY

Celkom nový prístup pri ktorom ide o harmonizáciu tela aj ducha.
Vychádza z prvkov jógy a klasického tanca. Je zameraná na ťažisko tela. U všetkých týchto cvikov nie je dôležité koľko cvičíte, ale ako dobre cvičíte. Kvalita versus kvantita. Menej je niekedy viac.

STEP AEROBIK

Cvičenie so stupienkom, ktorý má výšku cca 25cm. "Step" je populárny už od začiatku deväťdesiatych rokov aj keď k nám sa dostal trochu neskôr.
Ide o druh aerobiku, ktorý formuje predovšetkým dolnú časť tela, oblasť stehien a zadku, čo sú problematické partie väčšiny ženskej populácie. Pri vystupovaní a zostupovaní zo schodíka, dochádza k vyššej spotrebe energie, ale k nižšiemu mechanickému zaťaženiu kĺbneho systému. Preto je step aerobik vhodný aj pre osoby s miernou nadváhou.

TAE BO, KICK BOX, AEROKICK, BOX-A-SIZE

Horúca novinka v oblasti aerobiku, ktorá má za úlohu súčasnú ľudskú populáciu zbaviť psychického tlaku jeho agresívnym, ale bezpečným vybitím. Tae Bo, v ktorom sa spájajú prvky Tae kwon-do, karate a klasického boxu, vzniklo v USA.
Je určené pre ľudí, ktorý nemajú v obľube tanečné choreografie v aerobiku, ale zároveň chcú dať poriadne zabrať svojmu telu. Základnými pohybmi sú kopy a údery, ktoré sa opakujú doprovodne s hudbou. Ide o tréning aerobne-anaerobný.
Hodina, je o sto percent rýchlejšia než iné druhy aerobiku. Cvičenie je náročné, zapája komplexne svalstvo celého tela a výrazne formuje kritické partie. Pri každom údere je potrebné spevniť celý trup a tým má výhodu pred klasickým aerobikom a posilňovaním, pri ktorom sa sústredíte na jednu konkrétnu svalovú skupinu.

FITBALL, POWERBALL

Aerobik s využitím veľkých a malých lôpt, vhodný najmä pre ľudí s nadváhou, so sedavým zamestnaním, problémami s chrbticou a kĺbov, ale aj ako doplnkové cvičenie pre rôzne športové špecializácie. Cvičenie s fitloptou je pre väčšinu ľudí mimoriadným pozitívnym zážitkom.

DANCE AEROBIC (tanečný aerobik)

Tanec je univerzálnym jazykom všetkých kultúr. Predstavujú rôzne druhy tanečného aerobiku s uplatnením rôznych tanečných techník od klasického tanca, cez funk, hip-hop až po latinsko-americké rytmy. Tanečné cvičenie, ktoré povznesie vášho ducha a posilní vaše telo.

STREČING

Napomáha k udržiavaniu a zvyšovaniu ohybnosti. Čím má sval lepšiu ohybnosť, tým vykoná väčšiu prácu bez rizika úrazu. Strečingom možno ovplyvniť voľnosť väzivového aparátu v okolí kĺbu cez ktorý konkrétny sval naťahujeme.
Strečing by mal patriť medzi dôležité súčasti každej vašej športovej aktivity. Zvlášť keď intenzívne trénujete v posilňovni a zvyšujete si svalovú výkonnosť.
Strečing pred záťažou a po nej nie je to isté. Pred výkonom pripravujeme svaly na budúcu záťaž a mal byť slúžiť ako rozohriatie (tzv. dynamický strečing). Strečing po záťaži má z úlohu relaxáciu a regeneráciu svalstva. (tzv. statický strečing)
Pri naťahovaní je dôležité zaujať čo najstabilnejšiu polohu a vyradiť z aktivity čo najviac svalov. Pri stoji je v pohotovosti viac svalov ako v sede a v sede viac než v ľahu.