BOSU – polovičná fit lopta

Bosu.obr.2     Bosu.obr.1

Bosu (pružná úseč na cvičenie) je novinkou vo svete športu. Tieto štyri písmená v sebe ukrývajú skratku „BOTH SIDE UP“, čo znamená „obe strany hore“.

Bosu je pružná úseč s priemerom 65 cm naplnená vzduchom, ktorá je podla potreby pružnou trampolínou ale aj balančnou plošinou.

Cvičenie na bosu si vyžaduje udržanie rovnováhy. Bosu zlepšuje nielen koordináciu, ale aj stabilitu. Vytvára labilné prostredie pri cvičení. Takáto forma cviku neposilní len bežné veľké svalové skupiny. Nestabilné prostredie núti zapájať okrem veľkých svalových skupín aj drobné svaly a oporný aparát. Udržanie rovnováhy a stability je komplexnejšie a zapája sa pri tom svalstvo, o ktorom ste možno ani nevedeli, že ho máte. Cviky na bosu často využívajú izometrickú kontrakciu. Izometrické napätie je veľmi užitočné, pretože pri ňom dochádza k zapájaniu aj hlbokého postulárneho svalstva. Pre bežného človeka to napríklad môže znamenať správnejšie, zdravšie a pevnejšie sedenie.

Ak sú svaly naopak ochabnuté, výsledkom je nesprávna poloha tela a nápor na chrbticu. Individuálny, alebo skupinový tréning je zameraný na zlepšenie svalovej sily, vytrvalosti, stability a koordinácie.

Cvičenie aktivuje výnimočným spôsobom brušné a chrbtové svalstvo, ako i hlboké a povrchové svaly celého tela. Bosu je ideálna pomôcka pre kondičný tréning v každej športovej disciplíne, pre rehabilitáciu, fitness i cvičenie v domácom interiéri.

Precvičuje sa ním už spomínaná koordinácia, rovnováha, pružnosť tela a zároveň sa nám spevňuje a tvaruje svalstvo. Sekundárny efekt sú pevnejšie kolená, členky, uvedomenie si vlastného tela a rýchlejšia vnútro svalová koordinácia.

Bosu.obr.4