Športy

MonTueWedThuFriSatSun
Loading backend data

Bosu

     

BOSU (pružná úseč na cvičenie), tieto štyri písmená v sebe ukrývajú skratku „BOTH SIDE UP“, čo znamená „obe strany hore“. Radí sa medzi balančné plošiny, ktoré sa využívajú pri rozvoj propriocepcie, statickej a dynamickej rovnováhy.

Cvičenie na BOSU si vyžaduje udržanie rovnováhy.                                                

BOSU zlepšuje nielen koordináciu, ale aj stabilitu. Vytvára labilné prostredie pri cvičení. Takáto forma cvičenia neposilní len bežné veľké svalové skupiny, ale nestabilné prostredie núti zapájať okrem veľkých svalových skupín aj drobné svaly a oporný aparát. Cviky na BOSU často využívajú izometrickú kontrakciu. Izometrické napätie je veľmi užitočné, pretože pri ňom dochádza k zapájaniu aj hlbokého postulárneho svalstva.

 

BOSU možno využiť prakticky na všetky aeróbne aktivity.                                          

Precvičuje sa ním už spomínaná koordinácia, rovnováha, pružnosť tela a zároveň sa nám spevňuje a tvaruje svalstvo. Sekundárny efekt sú pevnejšie kolená, členky, uvedomenie si vlastného tela a rýchlejšia vnútro svalová koordinácia.

 

VYUČUJÚCI:
odb. as. Mgr. Jana Hlaváčová